Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zjednodušený parametrický model boční struktury
Smilek, Tomáš ; Ribka, Tomáš (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zjednodušený parametrický model boční struktury DP, Ústav automobilního a dopravního inženýrství, 2010, str. 117, obr. 130, přílohy 0 Problematika diplomové práce je určena nárazovými zkouškami Euro NCAP, jmenovitě bočním nárazem, při kterém dochází ke střetu boku vozidla s bariérou. Cílem je vytvořit zjednodušený parametrický model boční struktury tak, aby průběhy zatížení figuríny ve vozidle odpovídaly situaci ve velkém FEM modelu.
Simulace nárazu vozidla na dolní končetinu chodce
Jaška, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je simulace nárazu lidské nohy na systém čelní ochrany automobilu. V úvodní části práce uvádí požadavky kladené na soudobé prvky pasivní bezpečnosti s ohledem na mírnění následků srážky vozidla a chodce, dále je práce zaměřena na konstrukci impaktoru lidské nohy, jeho certifikaci statickými a dynamickou zkouškou, vlastní simulaci nárazové zkoušky a její vyhodnocení. Vytvořený model a postup simulace je zpracován dle aktuálně platných předpisů a požadavků příslušných evropských norem a postupů Euro NCAP.
Car Door Handle FEM Model Creation and Validation for Crash Simulations
Raffai, Peter ; Korouš, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this master’s thesis was to create a component model of a door handle stiffener used by the Volkswagen concern, which can be used for crash computations. Also to tune its parameters the way, its behavior corresponds the most to the real part’s. In the theoretical part the current regulations of the Euro NCAP are presented, concerning the testing and evaluation of the passive safety of new vehicles. Attention is focused on the evaluation of the side impact barrier tests, where the effect of the door handle stiffener’s damage is reflected the most. Shown are the reasons for the effort to simulate the real behavior of the stiffener, the factors, which initialized the born of the studied problem. The practical part starts with the creation of the FEM mesh of the part based on its 3D CAD model, also describes the requirements for the mesh quality, as well as the used tools and methods. Further on investigated are the characters of real damages of the door handle area during side impacts, based on which the component tests are proposed for the validation of the simulation model. Experimental research consists of the stiffener’s testing for simple bend and twist loads, three specimens each. After the execution of the tests the results get compared with the corresponding simulations. Modifications are made on the model according to the acquired results: refinement of the FEM mesh, new material model usage with failure for shell elements and definition of real material characteristics for the used thermoplastics. The latest obtained simulation dependencies are compared with the measured values again, the results are evaluated at last.
Zařízení pro tažení vozidel při crashtestech
Šmalec, Petr ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zařízení pro tažení vozidel při crashtestech. Pojednává o tom, co to crashtest je a přibližuje některé nezávislé organizace zaměřené na bezpečnost. Dále se zabývá možnostmi pohonu zařízení pro tažení vozidel a vypovídá o reálných konstrukcích zařízení pro tažení vozidel ve výzkumných střediscích. Na závěr je ze získaných informací vytvořen koncepční návrh zařízení, které roztáhne dvě vozidla proti sobě.
Asistenční systémy v automobilech a jejich hodnocení podle směrnic Euro NCAP
Szabó, Ákos ; Zubík, Martin (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bol vytvoriť prehlad o súčasných asistenčných systémov automobilov a preukázať ich vplyv na bezpečnosť cestnej premávky. V prvej časti boli systémy kategorizované podľa ich charakteristiky a funkčnosti. Ďalej bol vytvorený prieskum o vývoji nehodovosti a boli demonštrované najčastejšie príčiny dopravných nehôd. V druhej části bol rozobraný princíp fungovania brzdových asistenčných systémov a systém automatického núdzového brzdenia. V poslednej časti tejto práci boli predovšetkým vysvetlené hodnotenia podľa smerníc Euro NCAP, kde pozornosť sa zameriavala na hodnotenie skúšok súčasných asistenčných systémov.
Bezpečnost automobilů Škoda
Poláš, Maroš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zameriava na históriu a bezpečnosť automobilov značky Škoda. Prvá časť sa zaoberá históriou bezpečnosti ako aj históriou automobilov Škoda. Druhá časť je rozdelená na desaťročia a v nich sú popísané jednotlivé modely áut z hľadiska ich aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ako sa vyvíjali jednotlivé bezpečnostné prvky a aj samotné vozidlá od roku 1964 do roku 2015.
Ochrana chodců a bezpečnost cestujících ve vozidle
Švancara, Jan ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou chodců a bezpečností cestujících ve vozidlech. Popisuje jednotlivé prvky ochrany a zabývá se testy, které mají ověřit úroveň poskytované ochrany. Dává příklady budoucího směru vývoje technologií pro zlepšení ochrany chodců a cestujících ve vozidlech.
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.
Testovací figuríny bočních nárazových zkoušek podle směrnic Euro NCAP
Lenděl, Michal ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Práce je věnována tématu testovacích figurín při bočních nárazových zkouškách podle směrnic Euro NCAP. Jsou vysvětleny základní pravidla a principy testů. Hlavní část práce se zabývá konstrukčním řešením figuríny ES-2. Pouţívá se při variantách bočních nárazových testů typů boční náraz na sloupek a boční náraz do deformovatelné bariery, napodobující boční náraz jiným vozidlem. V dalších částech práce popisuji dětské figuríny a samozřejmě i reálné vyuţití výše zmíněných figurín ve Škoda Auto.
Počítačové simulace v oblasti bezpečnosti vozidel
Krkoška, Kamil ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat ucelený přehled současného stavu v oblasti bezpečnosti automobilů, konkrétních postupů a dosažených výsledků v této oblasti. Jsou zde stručně popsány konstrukční řešení pro zvýšení aktivní a pasivní bezpečnosti a dále je vysvětleno testování těchto systémů v nárazových zkouškách a hodnocení těchto zkoušek podle biomechanických limitů. Pozornost je také věnována využití a přínosu počítačových simulací v této oblasti. Popsán je i postup při provádění těchto simulací včetně používaných softwarů a příkladů úspěšných aplikací počítačových simulací v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.